Son güncelleme: 23.08.2023
SOLIDWORKS Simulation içerisinde otomatik mesh atmaya uygun tetrehedral elemanları bulunmaktadır. Bu sayede kullanıcıyı manuel mesh ağı örmekle uğraşmadan otomatik şekilde mesh atabilmektedir. İçerisinde üç farklı meshleyici bulunmaktadır. Bunlar Standart, Eğrilik tabanlı ve Karışık eğrilik tabanlı mesh olmak üzere üçe ayrılır.
- Standart mesh; radyus dahil model boyunca oldukça homojen bir eleman boyutuna sahiptir.
- Eğrilik Tabanlı mesh; radyusları, küçük unsurları ve oldukça eğimli konumları otomatik olarak bulabilir. Bununla birlikte, daha serbest biçimli algoritmadan kaynaklı düz yüzlerdeki öğelerin tutarlı olmadığını görüyoruz. Ağ boyutunun yeterince iyileştirilmesi koşuluyla, sonuçlar yine de doğru olacaktır.
- Karışık Eğrilik Tabanlı mesh; radyusta ki ağı otomatik olarak iyileştirir ve diğer bölgelerde de yüksek kaliteli tutarlı bir ağ sağlar.
Karışık eğrilik tabanlı mesh algoritması standart ve eğrilik tabanlı mesh yetersiz kaldığı karmaşık parçalara da mesh atabilmekte fakat 2021 yılına kadar mesh atma süresi standart ve eğrilik tabanlı mesh göre oldukça uzundu.
Müşterilerimizin çalışma performansını her yenilik ile birlikte yapılan iyileştirmeler sayesinde şuan karmaşık eğrilik tabanlı oldukça hızlanmıştır.
Karışık eğrilik tabanlı mesh ile ile montajımızı meshlediğimizde 2020 yılında süre 3 dakika 50 saniye sürerken 2021 yılında süre 1 dakika 10 saniyeye kadar düştü. Bu iyileştirmeler sayesinde karışık eğrilik tabanlı mesh çok daha iyi bir seçim haline geldi. Bu performans iyileştirmeleri, özellikle karmaşık parçalarda ve büyük montajlarda oldukça önemlidir. Karışık eğrilik tabanlı mesh işlemini çoklu çekirdekte gerçekleştirmektedir.
Etkili geliştirme. Yazı için teşekkürler…