Son güncelleme: 22.08.2023
SWOOD’da tasarım yapabilmemiz için bizlere yardımcı olan bazı kütüphanelerimiz bulunuyor. Bu kütüphanelerin işlevlerini beraber inceleyelim.
SWOOD Frame Kütüphanesi
Tasarımlarımızı oluşturduğumuz ve aynı zamanda depoladığımız alandır. Bu alanda sctript editör ile parametreler oluşturulmaz. Bu alan içerisine aksesuarlarımızı sürükleyip bırakarak yada diğer yöntemler ile tasarımlar yapabiliriz. Dilerseniz kabinlerinizi bu alanda depolayabilirsiniz.
SWOOD Box Kütüphanesi
Aksesuarlarımızı vb. mobilya bileşenlerini oluşturduğumuz ve aynı zamanda depoladığımız alandır. Bu alanda; menteşe, ray, kulp, raf, dikme gibi çeşitli aksesuarları oluşturabiliriz. Bu oluşturduğumuz aksesuarlara, sctript editör ile tanımlamalar yaparak, parametreler ekleyebiliriz. Bu alanda oluşturulan aksesuarları, frame sayfasının içerisine sürükleyip bırakarak düzenleme yapabilmekteyiz. SWOOD Box kütüphanesinde yalnızca aksesuarlar değil, kabinlerinize de parametreler tanımlayıp, kütüphanede depolayabilirsiniz. SWOOD Box kütüphanesinde ayrıca delik işlemleri de tanımlayabilirsiniz.
Panel Kütüphanesi
Panellerimizi oluşturduğumuz alandır. Bu alanın görevini örnek vererek açıklamak gerekirse; bir kabin çizmeye başlayacaksınız fakat köşeleri 45 derece açıyla geliyor, bu durumda her seferinde köşeleri kesmekle uğraşmamak için bir kereliğine panel kütüphanesine kaydediyoruz ve Create a New Panel dediğimizde, o paneli çağırıyoruz. Bu basit örnek gibi birçok örnek verilebilir, eğer malzemeli ve kenarbant’lı olarak gelmesini istiyorsak o şekilde kaydetmemiz gerekmektedir.
Kenarbandı Kütüphanesi
Kenarbant’larını oluşturduğumuz ve depoladığımız alandır. Bu kütüphane sayesinde kenarbant’larını özel bir editörden kontrolünü sağlayabiliyoruz.
Profil Kütüphanesi
Bıçaklarımızı oluşturduğumuz ve depoladığımız alandır. Ayrı bir editör açılmaz fakat unsur ağacına, bir sketch kütüphanesi getirir. Yeni bıçaklar da aynı şekilde sketch’ler vasıtasıyla kütüphaneye tanımlanır.
Bağlantı Elemanları Kütüphanesi
Bağlantı elemanlarını oluşturduğumuz ve aynı zamanda depoladığımız alandır. Bu alanda özel bir editör ile tanımlamalar yaparak, minifix, kavela gibi bağlantı elemanlarını kütüphaneye katabiliriz. Bu oluşturduğumuz bağlantı elemanlarını ister sürükleyerek, istersek bağlantı elemanı atma komutu ile atabiliriz.
Malzeme Kütüphanesi
Malzemelerimizi oluşturduğumuz ve depoladığımız alandır. Özel bir editör ile malzemelerimizin kontrolünü sağlayabiliriz. Aslında mobilya ile alakalı birçok özelliği buradan tanımlarız. Örnek verecek olursak, bu alanda; panel tipi, malzeme texture’u, ismini kalınlığını ve maliyeti vb. tanımlamaları oluşturabiliyoruz.
SWOOD Design ile ilgili diğer yazılarımıza buradan bakabilirsiniz.
SWOOD ile ilgili olarak detaylı bilgi için web sitemizi buradan ziyaret edebilirsiniz.