Topluluk Yıldızları | FURKAN UYAR ile Röportaj

0
776

Son güncelleme: 19.01.2024

Topluluk Yıldızları serimizin ikinci konuğu Furkan Uyar ile tanışalım!

FURKAN’I TANIYALIM

Deniz: Merhaba Furkan, bize biraz kendinden bahseder misin?

Furkan: Merhaba, Ben Furkan Uyar, 18 yaşındayım ve Düzceliyim. Marmara Üniversitesi’nde Makine Mühendisliği 1.sınıf öğrencisiyim.

3 yaşında aldığım ilk eğitimlerle başlayan süreç, liseye geçişimle birlikte proje tabanlı kişisel gelişimimi hızlandırdı. Teorik bilgilerimi alandaki uygulamalarla birleştirerek yarışmalarda takım kaptanı ve Tasarım/İmalat departmanı sorumlusu olarak görev aldım ve lise seviyesi için oldukça kaliteli bir gelişim süreci yaşadım. Lisede gerçekleştirdiğim tasarımların yarışmalardaki başarıları, bu sürecin sonucu olarak görülebilir.

Geleceğe Ulaşım Yarışması’nda (Geleceğin Araç Ödülü / 3DEXPERIENCE Ödülü), Elektrikli Araç Yarışması’nda (Teknik Tasarım Ödülü), ve Roket Yarışması’nda (En Özgün Tasarım Ödülü) elde ettiğim başarılar, bu dönemin ürünüdür. Ayrıca öğrencilik dönemimde, alanımla ilgili resmi olarak çalıştığım robotik/AR-GE şirketleri de bulunmaktadır.

3B Tasarıma Başlama Hikayesi

Deniz: Teknik alandaki ilginiz ne zaman ve nasıl başladı?

Furkan: 7. sınıfta hem fen bilimleri öğretmenim, hem de HAFIZ İHO STEAM MERKEZİ’nin kurucusu olan Devrim ERTUĞRUL tarafından elektrik, elektronik, yazılım ve tasarım alanlarında verilen eğitimlerle ilgi duymaya başladım. SOLIDWORKS kullanmaya da 7. Sınıfta başladım.

Deniz: Teknik alanda, özellikle SOLIDWORKS ve diğer tasarım programlarını kullanarak neler yaptınız?

Furkan: SOLIDWORKS ve benzeri programlar kullanılarak çeşitli projelerde çalışıldı. Bunlar arasında TEKNOFEST için tasarlanan roketler, elektrikli araçlar ve farklı mühendislik projeleri yer alıyor. Program, tasarım süreçlerinde kritik bir rol oynayarak, detaylı modellemeler ve gerçekçi simülasyonlar sağlıyor.

Deniz: Roket yarışmaları ve diğer teknik projelerde SOLIDWORKS’ü nasıl kullandınız?

Furkan: Roket yarışmalarında ve diğer teknik projelerde SOLIDWORKS, tasarım sürecinin her aşamasında kullanıldı. Roketin aerodinamik yapısından stabilite analizlerine kadar pek çok detay, bu program aracılığıyla modellendi ve simüle edildi. Bu da projelerin başarısında önemli bir faktör oldu.

Deniz: SOLIDWORKS’un size yarışmalarda sağladığı avantajlar nelerdir?  Size ve takımınıza getirdiği ödüller nelerdir?

Furkan: Solidworks’ün kullanımı sayesinde, özellikle TEKNOFEST gibi prestijli yarışmalarda çeşitli ödüller kazandık. Bunlar arasında roket tasarımları için “En Özgün Tasarım” ödülleri gibi başarılar bulunuyor. SOLIDWORKS, tasarımların daha yenilikçi ve etkili olmasını sağlayarak yarışmalarda fark yaratılmasına katkıda bulundu.

Deniz: Tasarımlarınızdan ve SOLIDWORKS’ten çok bahsettik. Bizimle SOLIDWORKS kullanarak yaptığınız, “En Özgün Tasarım” ödülünü alan tasarımınızı paylaşır mısınız? 

Furkan: Tabii, TEKNOFEST için yaptığımız bir roket tasarımıydı.

Roket tasarlamak istiyorsanız, öncelikle hedef irtifanızı ve bütçenizi belirlemelisiniz. İlk teknik tasarımımızı, irtifa, ağırlık merkezi (cg), basınç merkezi (cp) ve stabilite gibi değerlere ulaşabileceğimiz açık kaynak kodlu Open Rocket programı ile gerçekleştiriyoruz.

Daha sonra ise 3 boyutlu tasarım, imalat ve diğer alt sistemlerin detay tasarımlarını SOLIDWORKS/3DEXPERIENCE programları kullanarak yapıyoruz.

Paylaştığım roket, yaklaşık 1500 metre (5000 ft) irtifa hedefine ulaştı. Aynı zamanda TEKNOFEST Roket Yarışması’nın Alçak İrtifa (1500m) kategorisinde ‘En Özgün Tasarım’ ödülüne layık görüldü.

 

Deniz: Geleceğe Ulaşım Yarışması’nda elde ettiğiniz “Geleceğin Aracı” ve “3DEXPERIENCE” ödüllerinden de bahseder misiniz?

Furkan: Evet, Geleceğe Ulaşım Yarışması’nda “Geleceğin Aracı” ve “3DEXPERIENCE” ödüllerini kazandık. Bu yarışma, TEKYAZ ve Fikret Yüksel Vakfının iş birliğiyle düzenlenen, FRC ekiplerinin katıldığı prestijli bir tasarım yarışmasıdır. Bizim sunduğumuz tasarım, yenilikçi yaklaşımlar ve gelişmiş teknolojik çözümler içeriyordu. Özellikle aracımızın enerji verimliliği, sürdürülebilirlik ve aerodinamik tasarımı gibi özellikleriyle diğer tasarımlardan ayrıldı. 3DEXPERIENCE programını kullanarak, aracımızın tüm detaylarını simüle edebildik ve bu da bize tasarım sürecinde büyük avantajlar sağladı. Bu ödüller, takımımızın yaratıcılığını ve teknik becerisini kanıtlar nitelikteydi.

Deniz: Teknik alanda ilerlemek isteyen genç mühendis adaylarına tavsiyeniz nedir?

Furkan: Bu alanda çalışmak isteyenlere tavsiyem, SOLIDWORKS gibi güçlü tasarım ve simülasyon araçlarına hakim olmalarıdır. Bu tür programlar, teknik tasarımların ve mühendislik projelerinin temel taşlarından biridir. Ayrıca, pratik uygulama ve gerçek projelerde bu becerileri kullanmak, teorik bilgilerin pekiştirilmesi ve endüstriyel uygulamalar konusunda deneyim kazanılması için önemlidir.

Deniz Ağar
3DEXPERIENCE Intern Mühendisi

YANIT VER

Mesajınızı yazın
Adınızı buraya girin