Son güncelleme: 24.04.2023
Kopyala/Taşı Komutu – Topolojik Yapıyı Koruma
Artık bitişik yüzeyleri katı bir cisimden Kopyala/Taşı yapabilmek mümkündür ve elde edilen geometri dikili olarak kalır.
Body Integrity Analysis – Parça Doğrulama Analizi
Tek bir seferde tüm kontrolleri yürütmek için birleşik bir Parça Doğrulama aracı. Kullanıcı hangi kontrollerin dikkate alınacağını ve hangilerinin alınmayacağını kontrol edebilir.
Güçlü Seçim Yetenekleri
Yeni Seçim Araçları
Bu yeni seçim araçları, yüzeyleri ve referans noktaları ve aynı zamanda örgü (mesh) geometrileri seçmeyi sağlar:
- Çokgen – seçim alanını tanımlayan bir çokgen oluşturacak noktaları seçin.
- Fırça – kullanıcı tanımlı genişliğe sahip bir daire sürüklenir ve geride bıraktığı işaret seçim alanını tanımlar.
- Kement – serbest çizimle seçim alanını belirler.
- Kutu – kutunun köşesinden diğer bir köşesine sürükleyerek kutu seçimi. Bu şimdiye kadar var olan seçim metodudur.
- Smooth + Angle – bu sadece faset seçimi içindir. Tek bir faset seçilir ve bu seçim kullanıcının tanımladığı açıdan daha düşük açıya sahip komşu fasetlere yayılır.
- Bu yeni seçim metotlarını kullanarak, kullanıcılar daha önce olduğu gibi “Visible Only – Sadece Görünür” öğeleri seçebilir (yalnızca ön planda görülen öğeleri seçer) ve “Shift” tuşuyla seçim iptal edilebilir.
Parametrik Mesh – Örgü Geometri Tasarımı
- Ofset/Shell – Bu yeni seçenek farklı türlerde mesh objeleri (Ofset veya Katı) oluşturabilme imkanı sağlar.
- Objeler (Katı veya Mesh)
- Yüzeyler
- Fasetler
Volumetric Text – Volümetrik Yazı
Kullanıcı artık 3B metni doğrudan model geometrisi üzerine ekleyebilir.
- Engraved – yazı objeden çıkartılır.
- Protrusion – yazı, parçaya çıkıntı şekilde eklenir.
- Sunken Protrusion – yazıyı çevreleyen bir dikdörtgen objeden çıkartılır ve yazı bu alana çıkıntı şekilde eklenir.
- Yazı ayrı bir nesne olarak oluşturulabilir.
- Yazı hem mesh hem de katı objeler üzerine oluşturulabilir.
Split/Copy – Böl/Kopyala
Yeni seçim araçları Böl/Kopyala ve Kaldır komutları için kullanılabilir. Bu yeni yetenek, mesh (örgü yüzey) objeleri düzeltmeye veya geliştirmeye veya mevcut olanlardan yeni nesneler oluşturmaya yardımcı olabilir.
Re-Mesh – Yeniden Üçgenleştirme
Daha fazla eşkenar üçgenlemenin elde edilebilmesi için mevcut bir mesh’in yeniden üçgenselleştirilmesine yönelik yeni bir geliştirme. Bu mesh objeleri düzeltmeye veya geliştirmeye yardımcı olabilir ve ayrıca FEA hesaplamalarında kullanılmaya hazır hale getirir.
Copy to Mesh – Mesh’e Kopyala – Noktalardan Seçim
Geometri noktalarının ön seçimine ve bu noktalardan geçen mesh yüzeylerin oluşturulmasına imkan sağlayan yeni bir seçenek. Bu yeni seçenek, mesh gövde oluşturulduktan sonra geometri üzerindeki noktalarının seçilebilmesine olanak sağlar.
Mesh Tanılama Aracı
Artık Mesh objeler üzerindeki hataların algılanması için yeni Mesh Tanılama Aracı mevcuttur.
Nokta Bulutunu Mesh’e Dönüştürme
14 sürümünde, kullanıcılar nokta bulutundan nesneleri (taranmış model) okuyabilir ve bunları bir mesh objeye dönüştürebilir. Kullanıcı, elde edilen örgü geometrinin parametrelerini manuel ayarlama seçeneğine sahiptir. Bu çoğunlukla taranan data ile hedeflenen model arasında karşılaştırma yapmak ve hedeflenen tasarımdaki deformasyonları sapma analizi ile birlikte görmek için kullanılır.