Geomagic for SOLIDWORKS’te yüzey oluşturma komutları arasında serbest biçimli yüzey oluşturma komutu, mesh gövdenin yüzleri üzerine yüzey geometrisi oluşturmamızı sağlar.
Bu komut sayesinde herhangi bir seçim yöntemi ile elde ettiğimiz yüzey parça bu örnek için belirleyecek olursak aşağıdaki görseldeki gibi oluşturulabilir.
Fakat burada oluşturduğumuz yüzey teorik olarak düz bir yüzey olması gerekiyor. Genellikle parçayı fiziksel olarak elimize aldığımızda düz kabul edebileceğimiz her kısmı düz, eğimli diyebileceğimiz kısımları ise eğimli olabilir.
Tarama işlemi sonucunda import ettiğimiz mesh geometri hiçbir zaman asıl geometrinin %100 ü kadar aynı olamaz. Maksimum benzerlik %99 şeklinde olacaktır. Bu nedenle aslında düz olarak tanımladığımız bazı bölgeler üzerine yüzey inşa ettiğimizde hiçbir zaman %100 şekilde düz olamayacaktır. Yüzeyin %100 düz olmadığını yüzey üzerine bir çizim açılamamasından anlayabilirsiniz.
Geomagic for SOLIDWORKS gibi farklı tersine mühendislik uygulamalarında da bazı yüzey oluşturma işlemlerinde serbest biçimli yüzey oluştururken, yüzeyin %100 düz bir yüzey olmasını sağlayabiliriz.
Geomagic for SOLIDWORKS bu işlemler için düzlemsel yüzey oluştur komutunu sunuyor.
Bu komut sayesinde mesh geometri üzerinde düz olarak kabul edebileceğimiz bölümlere tıklayarak serbest biçimli yüzey oluşturma komutunun oluşturacağı yüzün aynısını doğrusal (düz) bir yüzey olarak oluşturabiliyoruz. Bunun için örnek geometrinin diğer tarafından seçim yapacağız.
Burada oluşturulan yüzeye çizim açmayı denediğimizde de başarılı olduğumuzu gözlemleyebiliriz.