Son güncelleme: 21.08.2023
Tersine mühendislik çalışması yapmak üzere mesh datalar üzerinde çalışırken üzerinde çalıştığımız data her zaman aşağıdaki görselde görüldüğü gibi kusursuza yakın bir data olmayabilir.
Geomagic for SOLIDWORKS üzerinde çalışırken kusursuza yakın olarak düzenlemeleri yapılmış bir mesh datayı doğrudan yüzey ya da katı gövde haline getirebiliriz. Yukarıdaki görselde görünen data tüm mesh üçgenlerin birbiri ile birleşmiş olduğu hiçbir mesh üçgenin bulut yapısı gibi boşta olmadığı bir örnektir. Dolayısıyla tüm mesh üçgenler birbirine bağlı ve mesh gövde bütünüyle bir katı olabilecek potansiyeldeyse tersine mühendislik çalışmalarımız daha kolay hale gelecektir.
Örnek olarak aşağıdaki datayı inceleyelim.
Okla gösterilen deliğin bulunduğu bölümü geometrinin altından ve üstünden olmak üzere sileceğiz. Öncelikle üstteki bölümü düzenle bölümü içerisindeki araçlarla kaldırıyoruz.
Daha sonra aynı delik kaldırma işlemini mesh gövdenin altındaki kısımda da gerçekleştiriyoruz.
Bu delik açma işlemini yaptığımız esnada mesh gövdemizin etrafında bütünlüğü sağlamayan bazı mesh üçgenler belirecektir.
Yukarıdaki görselde gördüğünüz serbest mesh üçgenlerin sayısını ve ekranın neresinde ne kadar olduğunu hiçbir zaman kesin olarak bilemeyiz. Manuel olarak bu mesh üçgenleri silmeyi deneyebilirsiniz fakat bu işlem oldukça zahmetli ve uzun sürecektir.
Bunun yerine düzenleme bölümündeki bağımsız üçgenler komutuna tıklıyoruz.
Okla gösterilen onaylama butonuna bastığınızda diğer oklarla gösterilen serbest üçgenlerin otomatik olarak kaldırıldığını görebilirsiniz.