Bu yazımızda sıkça sorulan sorular arasında olan “SubD modele nasıl düzlem atarım ?” sorusunu yanıtlayacağız. SubD model yüzeyleri düz olmadığından ve herhangi bir kalıp içerisinde bulunmadığından dolayı, subD yüzeylere direkt olarak düzlem atamıyoruz. Peki ya nasıl düzlem atacağız ?
Subd modele düzlem atmak için iki farklı yöntemimiz bulunuyor. Bu yöntemlerden ilk olanı ve genelde tercih etmemiz gereken “Düzleştirme” yöntemidir. Yapmanız gereken; modelde düzleştirildiğinde görüntüyü bozmayacak bir yüzeyi seçip, düzleştir komutu düzleştirmektir.
Düzleştirme işlemini tamamladıktan sonra unsurdan çıkabiliriz. Sonrasında düzlem at diyoruz ve referans olarak düzleştirdiğimiz yüzeyi seçiyoruz. Bu şekilde Subd modelden referans alarak düzlem oluşturabilmiş oluyoruz.
Bu yöntemi uyguladığımızda eğerki model görüntüsü bozulacaksa, o zaman 2. yöntemimizi kullanmamız gerekiyor. Bu yöntemde düzlemlere çizim açıyoruz ve ardından merkez çizgisini alıyoruz. Merkez çizgisini kenarlara çakışık hale getirdikten sonra çizgi üzerinden düzlem atıyoruz.
Her iki yöntemle de düzlem atabilmeniz mümkün, seçilecek yöntem kullanacağınız yere göre farklılık gösterecektir. SubD modele düzlem atabiliyor olmamız , parametrik tasarım yapabilmemiz açısından çok önemlidir. SubD model üzerinden referans alarak düzlem atmazsak, tasarım parametrik olmayacaktır, parametrik olmadığı gibi iskelet vb. işlemlerde tam net bir sonuç vermeyecektir.
Yazımızı okuduğunuz için teşekkür ederiz, Power Surfacing ile merak ettiğiniz herşeyi tekyaz blog’da bulabilirsiniz.