Son güncelleme: 23.08.2023
SOLIDWORKS içinde Hareket analizi modülünü kullanarak, tasarımlarınızı tanımlanan bir motor veya kuvvet ile hareket ettirebilir ve kontaklar tanımlayarak parçalar arasında etkileşimi kontrol edebilirsiniz. Çoğunuzun oynamaktan keyif aldığı Amerikan Bilardosu Modeli üzerinde hareket analizini kullanırsak neler olurdu ? Bu makalemizde bu konuyu inceliyoruz.
Minimum SOLIDWORKS Premium veya SOLIDWORKS Simulation içerisinde bulunan Hareket Analizi modülünü öncelikle eklentilerden aktif hale getirmemiz gerekmektedir.
Sonraki Adım olarak grafik ekranının sol alt köşesindeki varsayılan olarak her montajda otomatik olarak oluşturulan Motion Study 1 sekmesine tıklayıp, açılan kumanda panelinde Hareket Analizi modülünü aktifleştirebilirsiniz.
Hareket vermeden önce parçaların birbirlerine olan etkileşimlerini de görebilmek için aralarında kontak tanımlamak gerekmektedir. Bu amaçla kumanda panelinden ulaşabileceğiniz (Contact) Temas Ekle butonunu kullanıyoruz.
İkinci olarak bilardo toplarının üzerinde hareket ettikleri masa ile temasını tanımlamak için tekrar temas komutunu kullanabilirsiniz. Ek olarak bu sefer komutun içinde en üst tarafta bulunan temas grupları kullan kutucuğunu aktifleştirip seçim gruplarını kullanarak iki seçim grubu arasında temas çiftlerini oluşturabilirsiniz. Bu tanımla ile aynı seçim listesindeki gövdelerin birbirleri ile temasları çözücü tarafından hesaplanmaz. Burada Bilardo toplarını ilk seçim kutusu listesine, masayı ise ikinci seçim kutusu listesine dahil ediyoruz.
Daha sonra ıstakanın vuruşunu temsilen beyaz topa bir ilk hız vermek gerekmektedir. Bunu yapmak için önce grafik ekranından beyaz topu kolay bir şekilde seçiyoruz ve seçimden sonra hareket analizi ağacında vurgulanan beyaz top modelinin isminin üzerinde sağ tıklayıp “Başlangıç Hızı“ komutuna girip ilk hız tanımlıyoruz.
Onay verip çıktıktan sonra artık analiz çalışmasını hesaplatabilirsiniz.
SONUÇ
SOLIDWORKS Motion – Hareket analizi ile bilardo oynarken en iyi açılış ne olmalıdır sorusuna karşılık bir strateji geliştirebilirsiniz. Örneğin ilk başlangıç hızını değiştirerek daha fazla topun farklı konumlara gitmesini sağlayabilirsiniz. Yada ilk hızı uyguladığımız top istikametini değiştirerek daha fazla topun girmesini sağlayabilirsiniz.
Bu örnek çalışmada hareket etütünde bulunan temas algoritmasının ne kadar gelişmiş olduğu incelenmiştir. Daha detaylı bilgi için bizim ile iletişime geçebilirsiniz. Diğer blog yazılarımıza ulaşmak için tıklayınız.